Instrumente emergente de plată

Instrumente emergente de plată

Gestionarea banilor a fost subiectul principal la care oamenii se gandesc inca de cand a fost  batuta prima moneda. In general, de-a lungul timpului, principiile acesteia nu s-au schimbat prea mult. Totul se rezuma la cum sa faci sa cheltuiesti si sa economisesti bani, totul in acelasi timp. Cu toate acestea, modul in care ne gestionam banii s-a schimbat drastic de-a lungul secolelor. Iar anul acesta, in care experimentam atat pandemia de Covid19 cat si un razboi care ne bate la usa, s-ar putea sa fie un punct de cotitura in istoria instrumentelor de plata.

Unele servicii financiare, precum Infa Payments fac deja progrese semnificative in acest sens. Altii ne vor urma insa cu siguranta, pentru a schimba pentru totdeauna modul in care intelegem acest fenomen. Mai jos este o lista unor metode de plata emergente, care ne vor intra incet, incet in obisnuita si pe care le vom utiliza la realizarea tuturor achizitiilor noastre.

Autentificare biometrică

Autentificarea biometrica este una dintre cele mai noi tendinte aparute in metodele moderne de plata. Veti auzi mult mai multe despre aceasta metoda in acest an, dar si in perioada imediat urmatoare. Acest mod de plata implica anumiti senzori biometrici care scaneaza caracteristicile biologice ale unei persoane. Deoarece se concentreaza pe trasaturile unice ale indivizilor pentru a valida o tranzactie, acest instrument permite o securizare mai mare a platilor impotriva hackerilor si a altor infractiuni cibernetice.

Odata cu aparitia acestei metode de plata, ar trebui sa fiti pregatiti sa incepeti sa impartasiti diverse  caracteristici biometrice personale. De exemplu, poate fi necesar sa va folositi amprenta, trasaturile faciale, irisul, bataile inimii, etc .

Plata ce foloseste autentificare biometrica ar trebui sa sporeasca acuratetea, eficienta si siguranta tranzactiilor financiare desfasurate. In plus, ar putea reduce la minim riscul ca cineva sa-ti pirateze contul. In cele din urma, ar putea contribui la cresterea gradului de incredere intre utilizatori si aplicatii.

Coduri de securitate folosit pentru toate platile efectuate

O alta tendinta interesanta in tehnologia de plata se refera la extinderea codurilor de securitate. Daca ati cumparat recent un produs online, este posibil sa fi vazut deja cum se desfasoara acest tip de tranzactie. De exemplu, aplicatia bancara trimite un cod de securitate aleatoriu la una dintre adresele personale de mail sau la un numar de telefon mobil, stabilit in prealabil cu banca. In continuare, trebuie sa confirmati acest cod si sa-l introduceti in procesul de plata pentru a finaliza achizitia.

Aceasta metoda de plata inlocuieste parolele de utilizator traditionale cu coduri generate aleatoriu. Drept urmare, se va reduce astfel riscul ca hackerii sa va descopere parola si sa va sparga conturile.

Cresterea gradului de utilizare al punctelor de vanzare mobile (POS)

Punctul de vanzare mobil (POS) este o tehnologie inovatoare care permite comerciantilor sa proceseze tranzactiile oriunde doresc. Cu alte cuvinte, acestia pot vinde diverse produse si taxa clientii chiar si atunci cand acestia sunt departe de magazinele fizice.

Cateva exemple de utilizare a sistemelor POS includ comerciantii ce au puncte de vanzare la concerte, targuri comerciale, rulote ce vand fast food sau produse alimentare si multe altele. Aceasta metoda ofera proprietarilor de afaceri mai multa flexibilitate si un flux suplimentar de venituri.

POS-ul ar trebui sa fie disponibil in intreaga lume si chiar in locatii indepartate. De exemplu, puteti plati pentru Sherpa in timp ce escaladati Everestul. Alternativ, puteti deschide un stand de limonada in desertul Atacama si puteti taxa turistii ce folosesc cardul de credit.

Lumea se schimba rapid, la fel si gradul nostru de intelegere despre finante, economie si plati. Modul in care ne gestionam banii este crucial in zilele noastre, iar cererea tot mai mare de noi instrumente de plata o arata clar.

Deocamdata, putem spune din toata inima ca platile digitale reprezinta viitorul. Si, cu cat vor ajunge mai repede la adoptarea generala a acestora, cu atat va fi mai bine pentru comerciantii si clientii de pretutindeni.